For at jeres internetforretning skal kunne understøtte Mastercard Identity Check og Visa Secure, kræves følgende:

  • Der skal indgås en aftale med en Payment Service Provider (PSP), som supporterer 3D Secure.
  • Der skal indgås en indløsningsaftale med Swedbank Pay som omfatter disse serviceydelser.
  • Der skal anvendes særligt software til håndteringen af forespørgslerne op modserverne hos Visa og Mastercard. Denne software tilbydes af de fleste Payment Service Providers.
  • Logoer for henholdsvis Mastercard Identity Check og Visa Secure samt link til yderligere information om 3D Secure skal findes på hjemmesiden. For mere information kontakt venligst jeres Payment Service Provider eller vores kundeservice.

Når I understøtter Mastercard Identity Check og Visa Secure i eres internetforretning, opnår I en vis beskyttelse mod bedrageriske korttransaktioner. Denne beskyttelse indebærer, at kortudstederen i visse situationer taber sin ret til chargeback af bedrageriske transaktioner, når I har forsøgt at identificere kortkunden ved hjælp af teknikken til Mastercard Identity Check og/eller Visa Secure.

Det er værd at notere, at kortudstederen stadig har ret til chargeback af transaktioner som følge af andre årsager, for eksempel ved et højt niveau af kortbedragerier, kortkunden bestrider at have modtaget varen, eller ved ufuldstændig købs-dokumentation vedrørende kvitteringsinformation. Kravet om gældende købsdokumentation og kvittering findes i de forskrifter som er et bilag til indløsningsaftalen med Swedbank Pay.

Risikoreduktion – Mastercard

Når jeres internetforretning understøtter Mastercard Identity Check, er alle Mastercard og Maestrokort dækket. Risikoreduktionen gælder, uanset om den aktuelle kortudsteder kan håndtere MasterCard Identity Check eller ikke. Det er tilstrækkeligt, at I har forsøgt at identificere kunden i overensstemmelse med Mastercard Identity Check.

Risikoreduktion – Visa

Når jeres internetforretning understøtter Visa Secure, er alle Visa-kort dækket. Risikoreduktionen gælder således, uanset om den aktuelle kortudsteder kan håndtere Visa Secure eller ikke. Det er tilstrækkeligt, at I har forsøgt at identificere kunden i overensstemmelse med Visa Secure.

 

Mere information

Har I spørgsmål, er I velkommen til at kontakte vores support på telefonnummer 88 62 40 02 eller sende en e-mail til .